Rozšíření: Alhambra - vezírova přízeň

vezírova přízeň

Počet hráčů: 2-6.
Doporučený věk: od 8 let.
Délka hry: 45-60 minut.
Autor: Dirk Henn.
Rok vydání: 2005.
Výrobce: Queen Games, Corfix.
Obvyklá cena: 390 Kč.
Herní systém: budování civilizace, pokládání kartiček.
Čeština: hra je kompletně v češtině.

Vezírova přízeň
je první rozšíření ke hře Alhambra - potřebujete tedy základní krabici (pokud Alhambru neznáte, doporučuji vám nejdříve si přečíst její představení). Získáváte k ní celkem čtyři různé doplňky, které zpestří vaši původní Alhambru. Jsou to čtyři moduly s doplňujícími pravidly, které můžete libovolně kombinovat nebo všechny přidat k základní hře: 1. Vezírova přízeň vám umožní herní tah i mimo pořadí; 2. Přístavby zvyšují hodnotu budov stejné barvy; 3. Směnárny umožní platit ve dvou měnách; 4. Bonusové karty zdvojnásobují hodnotu budov.

1. modul: Vezírova přízeň
Každý hráč obdrží žeton vezíra své barvy, který může během hry využít. Když některý hráč dokončí svůj tah, můžete mimo pořadí pořídit budovu a umístit ji do své Alhambry. Podmínkou je, abyste měli vezíra aktivního (obrázkem nahoru) a zaplatili budovu přesnou částkou. Vezír pak není aktivní. Jeho opětovná aktivace je jednou z možných akcí běžného tahu.

2. modul: Přístavby
Tento modul přináší celkem 24 přístavbových dlaždic, které rozšiřují možnosti získání převahy v počtu budov dané barvy, a tak si započítat více bodů. Umístění přístavby je další akcí běžného tahu, nic se za to ale neplatí ani se nezískává bonusový tah. Přístavba se během bodování počítá za 0-3 stavby podle toho, kolik s kolika budovami stejné barvy sousedí.

bonusové karty a směnárny3. modul: Směnárny
Směnárnu představuje 6 nových karet, které jsou zamíchány mezi karty. Hráč si je můžete vzít vyloženou směnárnu do ruky místo peněz. Směnárna umožňuje výjimku při placení - mohou být využity dvě měny místo jedné. Tím si zvyšujete možnost "přesného" zaplacení. Ukázka karet viz obrázek.

4. modul: Bonusové karty
Získáváte 10 karet, které ukazují konkrétní stavby - všechny jsou bez zdí. Karty se zamíchají a každý hráč obdrží 1-3 bonusové karty (podle počtu hráčů). Kdykoliv někdo postaví do své Alhambry budovu odpovídající bodusové kartě, může ji vyložit. Ta se mu pak počítá jako budova dané barvy navíc. Ukázka směnárny viz obrázek.

Rozšíření Vezírova přízeň ocení všichni, kdo si Alhambru oblíbili. Představuje pěkné a přitom nenáročné zpestření základní hry. Je tedy vhodné i pro hru s dětmi. Přidává hře především další akce, a tím i taktické možnosti. Příjemné na rozšíření přitom je, že zbytečně neprodlužuje dobu hraní. Je pak jen na vás, zda využijete všechny čtyři moduly, nebo jen některé.

Další vydaná rozšíření: Brány města (2. rozšíření), Hodina lupičů (3. rozšíření), Die Schatzkammer des Kalifen (4. rozšíření).

Odkazy:

***

Žádné komentáře: